A Haver és Uccu Alapítványok közös, pedagógusoknak szóló foglalkozása 2016 szeptemberében indul.
A fiatalok tolerancia képzése és nevelése terén komoly szakmai múlttal rendelkező szervezetek ezúttal középiskolai tanároknak kínálnak segítséget a különböző kisebbségi és hátrányos helyzetű csoportokhoz kapcsolódó témák feldolgozásában.
A projekt ötletét az az egyértelmű, a pedagógusok felől érkező igény adta, amivel a Haver és az Uccu önkéntesei,
munkatársai többször szembesültek egy-egy diákoknak tartott foglalkozást követően. A foglalkozást követően a tanárok azok, akik a diákokkal maradnak, nekik kell tovább beszélgetniük az osztályközösségekkel.
A foglalkozás lehetőséget teremt a pedagógusok számra tabuk nélkül beszélgetni a fenti témákról, valamint módszertani és gondolkodásbeli segítséget nyújt a pedagógusoknak a toleranciára és az előítélet mentes gondolkodásra való nevelés terén.
Tanári karok egészének vagy egy részének jelentkezését várjuk (egy csoport 15 – 30 résztvevő), a tréning az önök iskolájában kerül megrendezésre, de igény esetén tudunk külső helyszínt biztosítani.
A pedagógusoknak kínált modult tervezetten, a tanév során megelőzi az intézményben egy Haver és egy Uccu foglalkozás.
Kérjük jelezze, amennyiben részt kívánnak venni a programban!
Dés Júlia, ügyvezető igazgató
36 30 222 5559
julia.des@haver.hu
Partnerünk:
A projekt támogatója:
Haver Diákműhely
A Haver Diákműhely egy 9 alkalomból álló foglalkozássorozat, melyben a diákok az informális oktatás eszközeinek segítségével szerezhetnek és oszthatnak meg új ismereteket a zsidó vallásról, kultúráról,történelemről, (zsidó) identitásról és különböző közösségek együttéléséről. A program keretében a résztvevők lehetőséget kapnak többféle médium (fotó, videó, multimédiás eszközök) használatával dolgozni, a műhelymunkák keretében pedig maguk is új tartalmakat hozhatnak létre. Tovább
Séta, fotózás és műhelymunka a történelmi zsidónegyedben
A program során a résztvevőknek egy valódi kreatív munkafolyamatba kapcsolódnak be. A diákok először a Haver Alapítvány oktatói által vezetett interaktív sétán vesznek részt Budapest történelmi zsidónegyedében, majd egyénileg vagy kis csoportokban fényképezőgépek (és más képzőművészeti médiumok) segítségével fedezhetik fel a negyedet saját lencséjükön keresztül. A diákoknak ezután lehetősége lesz az elkészült fotó és képzőművészeti anyagot közös műhelymunkák során zinekbe (kis példányszámú saját kiadásban megjelenő képes füzetekbe) szerkeszteni. Tovább